התכנסויות משפחתיות לא, התקהלויות במרחב הפתוח כן: פורים תשפ"א

    שלמה ריזל No Comments on התכנסויות משפחתיות לא, התקהלויות במרחב הפתוח כן: פורים תשפ"א

    כך ייראה פורים תשפ"א: בדיון בפני ראשי הערים החרדיות, הוצגה טיוטה מתווה פורים של משרד הבריאות, שיאסור על התכנסויות משפחתיות מורחבות פרט למשפחה גרעינית לצד אישור התקהלויות גדולות במרחב הפתוח, ומשאיות שמחה במקום חגיגות פורם המסורתיות

    צילום: פלאש 90
    14:18
    06.05.24
    אפרת ברזל No Comments on "אבא הלקה את עצמו כל חייו שלא הציל את משפחתו מהשמדה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שנה לאחר התפרצות מגיפת הקורונה בחג פורים, השנה חג פורים נחגוג שוב בהתקהלויות אך בעיקר במרחב הפתוח. לראשונה מאז חודשי הקיץ, מתכוונים ככל הנראה במשרד הבריאות לאשר בפורים התקהלויות גדולות יחסית, בעיקר במרחב הפתוח, לקראת פורים, זאת מתוך הבנה כי בלתי אפשרי למנוע לחלוטין את החגיגות, ויש לצמצם את התחלואה תוך אפשרות לציין את החג.
    בדיון סגור שהתקיים אתמול (רביעי) עם ראשי הערים החרדיות נחשפה טיוטה של מה שמתכוונים לאשר ולאסור בפורים הקרוב, ביניהם איסור מוחלט על מסיבות ריקודים וסעודה בחיק המשפחה הגרעינית בלבד, לצד אירועים גדולים ומותרים, בעיקר במרחב הפתוח. כך חושף חנן גרינווד בישראל היום.
    יצויין כי ההחלטות דורשות את אישור הממשלה ויכולות להשתנות בהתאם לתחלואה וההתחסנות. במשרד הבריאות מסמנים את שבת הבאה, ראש חודש אדר, כמועד תחילת החגיגות של פורים, ושבוע לאחר מכן את "שבת זכור" שבו מגיעים המונים לבתי כנסת בשנה רגילה.
    ב-25 בפברואר תחול תענית אסתר ועם צאת הכוכבים קריאת המגילה וחשש למסיבות. ביום למחרת, יום שישי, ישנה קריאת מגילה נוספת וחגיגות פורים שיתחלפו בעיקר במשאיות שמחה. מכיוון שפורים השנה חל ביום שישי, יהיו החגיגות בירושלים ביום ראשון, במה שמכונה פורים משולש.
    על פי המתווה המסתמן, שעוד נתון לשינויים, יותר לקיים אירועים, ובכללם תפילות, גם במקומות סגורים, כשההחלטה על סדר הגודל של ההתקהלות תהיה על פי מכסות הרמזור, זאת מתוך הנחה שלא יצליחו להפעיל את התו הירוק עד פורים. במשרד מחלקים את הפעילות לשני סוגים – בסיכון גבוה ובסיכון נמוך.


    0 תגובות